Groene school

Milieu en energie

OLVO Vuurtoren zet zich in voor het milieu en helpt mee aan een beter klimaat.

Regenwater

We schakelen voor een groot deel van ons sanitaire waterverbruik over op regenwater. Hierdoor zetten we verdere stappen voor de vergroening van de school, hebben we respect voor de grondstoffen van Moeder Aarde en besparen we financiële middelen die we kunnen inzetten voor onze kinderen.

LED-verlichting

Ons energieverbruik kunnen we drastisch beperken d.m.v. LED-verlichtingstechnologie. Op deze manier draagt onze school haar steentje bij aan het verkleinen van het klimaatprobleem. Tijdens de kerstvakantie 2021 werden in de school alle lampen vervangen door LED-lampen. Hiermee zorgen we voor duurzame energie en voor lagere energiekosten. Daarnaast zijn de LED-lampen ook goed voor het welbevinden van onze kinderen en zorgen ze voor een betere concentratie.

Klik op de link om het officiële certificaat bedrijfsverlichting te bekijken en als je hier klikt, vind je een berekening van de besparingen die we kunnen doen… spectaculair niet?

Vloerisolatie

Na overleg heeft de school beslist om vloerisolatie te plaatsen op alle zolderverdiepingen. Hiermee zorgen we niet enkel voor een efficiënt energiegebruik en verlaging van de stookkosten, maar tonen we ook respect voor het milieu.

Zonnepanelen

Onze zonnepanelen voorzien dagelijks in onze elektriciteitsvoorziening. Na het plaatsen van extra panelen voorziet vanaf 01/07/2023 de school volledig in eigen elektriciteit. Je kan de gegevens van onze zonnepanelen hier in realtime volgen!